Dagene 5. – 7. februar

Så gik turen fra Koh Lanta til Jakarta, og der er langt :o)

Vi startede med 4 timer i minvan i Thailand, og det er jo altid med livet som indsats. I det sydlige Thailand i byen Had Yai skulle vi med stor bus til Kuala Lumpur, så her havde vi lige små 4 timer inden bussen kørte. Had Yai er en stor by, så vi røg i shopping center og fik også lige spist lidt Mac D mad. Efter maden var der gratis udendørs fitness center.

Bussen til Kuala Lumpur var fra Malysia, så den var bare i orden, kun 3 sæder per række, og dejlige store sæder. Så her blev der sovet en del. Da vi skulle krydse grænsen imellem Thailand og Malaysia fik vi os et chok da vi blev viftet ind på kontoret og blev nægtet udgang af Thailand. Overstay i 9 dage!! Det viser sig at krydser man grænsen overland som vi gjorde da vi rejste ind i Thailand, får man kun 15 dages visum, i forhold til de 30 dage som vi indrejse med fly. Så der stod vi uden en krone på lommen midt om natten. Så den lille reminder endte med at koste os godt 2000 kr – ØV :o(

Omkring Kl 04:00 blev vi smidt af i midten af Kuala Lumpur, hvilket ikke kan anbefales. Her fik vi dog hurtigt fat i en taxa, som kørte os til lufthavns express toget. Flyet var først ved 12 tiden, så der var igen plads til et par lurer. Vel fremme i Jakarta kunne vi tjekke ind på et dejligt 4 stjernet hotel, som virkelig var tiltrængt efter næsten 2 døgn undervejs med de sejeste unger.  Det blev til et par småture rundt i Jakarta by. På en sidegade fik Morten endelig syet sine bukser, da der midt på gaden sad en mand med hans symaskine. Så hullet siden Nepal blev fikset på under 1 minut.

Vi havde heldigvis god tid til at få bestilt togbilletter til vores tur gennem Java på vej mod Bali, som var lidt af en udfordring og tålmodighedstest med diverse skranker osv. Med dejlig pool og masser af plads i lejligheden, brugte vi det meste af tiden på hotellet. Vi havde også “kun” 2 dage der.